Zakup biletów przez telefon komórkowy.

USŁUGA DOSTĘPNA OD 01.06.2013 R.

Aby móc skorzystać z zakupu biletów przez telefon komórkowy, należy zarejestrować się w systemie CallPay. Można to zrobić za pomocą:
-telefonu -  dzwoniąc pod numer 22 100 1 600. Podczas połączenia zostanie zdefiniowany kod PIN, którym będzie można potwierdzić transakcje. Czas rejestracji trwa ok. 30 sekund. Ustalonym kodem PIN można potwierdzać wszystkie transakcje lub tylko te powyżej 50 zł;
-Internetu - na stronie www.CallPay.pl

Po dokonaniu rejestracji należy doładować konto w systemie CallPay lub wskazać rachunek bankowy, z którego będą rozliczane transakcje.
Doładowanie konta odbywa się poprzez „Panel Zarządzania” na stronie www.CallPay.pl. Możliwe jest także zasilenie konta w standardowy sposób dokonując przedpłaty na rachunek CallPay, poprzez przelew z rachunku bankowego.

System CallPay umożliwia także realizację płatności za pojedynczy bilet bezpośrednio z rachunku dowolnego banku, do którego wydana jest karta płatnicza MasterCard/Maestro lub Visa. Rozwiązanie to nie wymaga dokonywania wcześniejszej przedpłaty środków na konto w systemie CallPay. Aby uruchomić tego typu płatności należy dokonać aktywacji swojej karty poprzez Panel Zarządzania na stronie www.CallPay.pl.

Zakup biletu musi się odbyć natychmiast po wejściu do pojazdu. W tym celu należy nawiązać połączenie telefoniczne, z jednym z numerów przedstawionych w tabeli – odpowiednim dla rodzaju biletu.

 

Tonowo należy podać numer linii, który powinien być potwierdzony znakiem specjalnym # - tzw. krzyżyk.
Na zakończenie połączenia Pasażer usłyszy informację potwierdzającą zakup biletu.

UWAGA: Podczas przejazdu liniami nocnymi należy podać odpowiednio dla linii N1 numer 101, dla linii N3 numer 103. Przypominamy, że obowiązuje w nich opłata Strefy II.

Podczas kontroli Pasażer zostanie poproszony o nawiązanie połączenia z numerem podanym przez kontrolera. System CallPay na próbę nawiązania połączenia może zareagować następująco:
-w przypadku Pasażera, który ma zakupiony bilet, połączenie jest bezpłatne i system CallPay dokona automatycznego rozłączenia połączenia w taki sposób, aby nie doszło do jego nawiązania. Po ok. 3 sekundach na telefon Pasażera przychodzi SMS potwierdzający zakup biletu zawierający wszystkie niezbędne dane takie jak rodzaj biletu, czas zakupu, ulga;
-w przypadku Pasażera, który nie ma wykupionego biletu, połączenie jest płatne i system CallPay odbierze połączenie informując Pasażera, że nie dokonano zakupu usługi.
SMS z potwierdzeniem zakupionego biletu może być wysłany przez system CallPay (dla jednego biletu) dwukrotnie.

W przypadku, gdy Pasażer zakupił więcej niż jeden bilet, zobowiązany jest wykonać kolejne połączenia, dla których przyjdą kolejne potwierdzenia SMS.

W przypadku przejazdów na podstawie biletów ulgowych podróżny jest zobowiązany do posiadania przy sobie i okazania kontrolującemu dokumentu uprawniającego do ulgi.

 

 

 

.


Dodał(a): Stanisław Wengerski, 22-05-2013
Zmodyfikował(a): Stanisław Wengerski, 30-12-2016